Rynek e-commerce w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Według raportu Gemiusa w 2018 roku w sklepach internetowych pieniądze zostawiła około 56% badanych, rok później było to już 62%. Zakupy internetowe stają się coraz bardziej powszechne i każdy z nich korzysta. Do takich sklepów przyciągają nas przede wszystkim atrakcyjne ceny oraz niskie koszty przesyłki, a także szybkość ich realizowania. Przez wcześniejsze dobre doświadczenia związane z kupowaniem rzeczy online, wiemy że jest to bezpieczne oraz chętnie z tego korzystamy. Sprawdź dlaczego e-commerce w naszym kraju jest tak bardzo popularne.
Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/e-commerce-w-polsce/
E-commerce w Polsce rok 2019
Dostęp do internetu w Polsce deklaruje ponad 83% osób. Jest to potężna ilość licząca 27,5 miliona osób. Spośród wszystkich użytkowników, zakupy online zrobiło Przynajmniej raz w życiu 62% z nich. Zdecydowana większość z nich i jest zwolennikiem internetowych polskich sklepów. Jest to 6/10 zakupoholików wybierających polskie e-sklepy.
Rynek e-commerce w Polsce
Według badań najchętniej zakupy w sklepie internetowym robią osoby w wieku 35 – 49 lat. Większość z tych osób posiada wykształcenie średnie lub wyższe. Co ciekawe, w internecie zakupy robią najczęściej osoby mieszkające w miastach do 200 mieszkańców.
Co najczęściej kupują polscy internauci?
Do najczęściej kupowanych przedmiotów zaliczamy:
• odzież,
• dodatki,
• akcesoria,
• obuwie,
• płyty,
• książki,
• filmy,
• kosmetyki i perfumy
Mężczyźni najchętniej kupują sprzęty RTV/AGD, urządzenia mobilne i akcesoria GSM, samochody i części samochodowe, ubezpieczenia, gry, sprzęt i oprogramowanie komputerowe, artykuły kolekcjonerskie.
Osoby do 24 roku życia, czyli młodsi internauci, znacznie chętniej niż inne osoby zaopatrywany się w bilety do kina czy też teatru, gry i oprogramowanie komputerowe oraz multimedia.
Wartość rynku e-commerce w Polsce
Pod koniec 2019 roku rynek e-commerce to około 50 miliardów złotych. Daje to naszemu krajowi 13 te miejsce pośród najbardziej dynamicznie rosnących rynków e-commerce na całym świecie. Ponad połowa badanych osób twierdzi, że w 2020 roku wydana zakupy tyle samo pieniędzy niż w roku poprzednim. Na większe wydatki szykuje się 1/3 badanych internautów.
Zobacz też: http://www.mcsk.pl/zakupy-przez-internet-zwroty/